FLASH SALEFLASH SALE
-20%
1 metams REGISTRACIJA IR ATNAUJINIMAS
akcijos negali būti derinamos
6 Likusių nuolaidų skaičius

Geriausi stock pasiūlymai iš 150 šalių

Daugiau nei 100 000 patenkinti naudotojai

Pasiūlymai pigesni net iki 90 nuo pradinės kainos

Tiesioginis kontaktas su perpardavėjais ir didmenininkais

Prekyba B2B ar B2C – viena raidė, o tiek skirtumų

Prekyba B2B ar B2C – viena raidė, o tiek skirtumų

B2B ir B2C, nors ir atrodo panašiai, aprašo dvi skirtingas prekybos šakas. B2C tai nieko kito, kaip mažmeninė, o B2B yra didmeninė prekyba, taip pat importas ir eksportas. B2C prekyboje sutarčių šalimis yra verslininkas ir vartotojas, o B2B prekyboje – įmonės.

B2b vs B2C - kas yra to pasekmės?


Vartotojo teisių apsauga

Vartotojo teisių apsauga B2C prekyboje yra renkama dėl stipresnės verslininko negu vartotojo pozicijos. Dėl to, be kita ko, atsirado prekės grąžinimas per 14 dienų be priežasties pateikimo tuo atveju, jeigu pirkimas įvyko ne įmonės buveinėje (t. y. online). B2B prekyboje tokios nuostatos nėra taikomos, kadangi nei viena iš šalių nėra vartotojas. Pardavėjas, suprantama, gali priimti grąžinimus, bet tokios pareigos neturi – svarbu tai turėti omenyje darant užsakymus. Išimtis yra tik tokia situacija, kurioje prekiautojas įsigyja prekę kitais tikslais, nesusijusiais su jo veikla. Kitaip tariant – jeigu perkate prekę, nesate vartotojas ir Jums nepriklauso grąžinimo teisė.


Sandorių vertė

Vidutinė užsakymo vertė B2B prekyboje yra daug didesnė, negu B2C. Su tuo yra susiję daug pasekmių, bet svarbiausia iš jų yra sandorio saugumo klausimas. Daug patogių ir saugių mokėjimo būdų žinomų mažmeninėje prekyboje negalioja didmeninėje. Tam yra taikomi kiti būdai, apie kuriuos galite perskaityti čia Saugios_transakcijos.


Sandorių užbaigimo metodai

Mažmeninė prekyba yra dažniausiai e-commerce, tai yra elektroniniu būdu. Nors tradicinis pardavimo būdas niekada neišnyks, prekybos internetu vertė auga kasmet. B2B atveju pageidautinas sandorio užbaigimo metodas yra apsilankymas įmonės-prekiautojo buveinėje, sąlygų nustatymas vietoje bei prekės atsiėmimas tiesiogiai iš sandėlio. Nors komunikacijos formos keičiasi, dauguma perkančių ir prekiaujančių vis dar renkasi susitikimą asmeniškai vietoj sandorio užbaigimo online.


Transportavimas ir pristatymas

B2C rinkoje dominuoja prekiautojo organizuotas prekių transportavimas vartotojui modelis. Visos kitos situacijos nėra aptinkamos. B2B atveju procesas vyksta įvairiai – kai kurie prekiautojai įstengia organizuoti transportą, kiti ne. Atsižvelgiant į tai, turite atidžiai skaityti pasiūlymų aprašymus ir klausinėti dėl šios sandorio dalies. Pravartu yra susipažinti su incoterms – tarptautinėmis prekybos taisyklėmis. Tai galite padaryti čia: Incoterms.


PVM mokestis

PVM mokestį moka galutinis gavėjas. Jeigu įsigyjate pvz. televizorių namams, tai mokestį mokate Jūs. Jeigu perkate televizorių ketindami jį perparduoti – PVM mokestį padengia Jūsų klientas. Tai itin svarbu, kai ketinate pirkti Europos Sąjungos teritorijoje – kaip PVM mokėtojas, turėsite galimybę įsigyti prekę nuliniu tarifu jeigu perkantis taip pat yra šio mokėsčio mokėtojas. Daugiau apie PVM mokestį galite sužinoti čia: ES PVM

 

Kaip matote, skirtumų tarp B2B ir B2C yra daug – verta apie juos žinoti, jeigu norite išvengti nesusipratimų baigiant sandorius su didmeninkais, gamintojais ir platintojais.

Autorius:
Merkandi – B2B prekybos platforma

Merkandi – B2B prekybos platforma

Merkandi yra tarptautinė didmeninės prekybos platforma skirta prekėms iš įprastos didmeninės prekybos, kaip ir iš skolų išieškojimų areštų, perteklinių gamybos ir sandėlių atsargų, įmonių likvidavimo, grąžinimų ir t.t..

Ankstesnis įrašas Kitas įrašas
Nemokamas naujienlaiškis

Kasdieniai pranešimai apie naujas prekes ir naujienas Merkandi portale.